Wyjazd do Grecji zbliża sie wielkimi krokami, więc nasi uczniowie nie próżnują. Pod opieką nauczycieli przygotowują się do zadań, które czekają na nich podczas pobytu u podnóża masywu Olimp.
Na zajęciach "Przygotowania pedagogicznego" realizują następującą tematykę:
- Poznanie historii Grecji
- Omówienie dorobku kulturowego Grecji na przestrzeni wieków.
- Wspólne dyskusje uczestników programu na temat zwyczajów Greków w celu rozwijania ich zainteresowań inną kulturą i tożsamością.
- Dobrze przygotowany savoir - vivre turystyczny to sposób na piękny, bezpieczny i efektywny wypoczynek.
Na zajęciach pn. "Grecja i Polska – różnice i podobieństwa kulturowo-geograficzne" realizują następującą tematykę:
- Poznanie walorów środowiska przyrodniczego Grecji.
- Rozbudzanie zainteresowań życiem, kulturą i językiem ludzi żyjących w Grecji.
- Poznanie podobieństw i różnic kulturowo-geograficznych Polski i Grecji.
- Odczuwanie radości podczas odkrywania i tworzenia
Na zajęciach "Technologii informacyjnej w praktyce" realizują następującą tematykę:
- Rozwijanie zainteresowań młodzieży technologią informacyjną.
- Ukazanie, w jaki sposób komputer jest pożytecznym narzędziem w pracy, nauce, zabawie.
- Kształtowania aktywności poznawczej i twórczej ucznia.
Na zajęciach Języka angielskiego realizują następującą tematykę:
- Podniesienie umiejętności użytkowania języka angielskiego w sytuacjach codziennych;
- Zwiększenie zasobu środków językowych przydatnych podczas podróży zagranicznych;
- Zwiększenie pewności siebie podczas interakcji z obcokrajowcami w języku obcym.
Treści nauczania:
- Materiał leksykalny: podróżowanie i turystyka, zakupy i usługi, życie rodzinne i towarzyskie, człowiek, żywienie, kultura, technika.
- Sprawności językowe:
- słuchanie: wypowiedzi, dialogów, informacji zawierających podstawowe słownictwo, wyrażeń dotyczących własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia, gdy mówi się wolno i wyraźnie;
- czytanie: krótkich, prostych tekstów, informacji, nazw, prostych zdań, np. w ogłoszeniach, na plakatach lub w katalogach.
- pisanie: krótkich prostych tekstów, np. pozdrowienia z wakacji; wypełnianie formularzy z danymi osobowymi, narodowością, adresem, np. w hotelowym formularzu meldunkowym lub formularzu wizowym.
- mówienie: porozumiewanie się w prosty sposób; zadawanie i odpowiadanie na pytania dotyczące życia codziennego, podstawowych potrzeb lub znanych tematów; użycie prostych zwrotów i zdań przy opisie miejsca zamieszkania i pochodzenia, rodziny, pracy, znajomych.
- Funkcje językowe: przedstawianie się; usprawiedliwianie się; zadawanie uprzejmych pytań, próśb; zwracanie się do znajomych i nieznajomych; formułowanie powitań, pożegnań w krótkiej prywatnej korespondencji; prośba o powtórzenia pytania, wyjaśnienie, przeliterowanie, sygnalizowanie niezrozumienia; określanie miejsca, w którym znajduje się dana osoba lub przedmiot; zasięganie informacji, dotyczących np. godziny odjazdu, drogi, podstawowych właściwości; dowiadywanie się i udzielanie informacji dotyczących wieku, zawodu, adresu, narodowości, numeru telefonu, adresu e mailowego, adresu strony internetowej; określanie daty, godziny, czasu trwania; przedstawianie nieskomplikowanej charakterystyki osób i przedmiotów; wyrażanie zgody, jej braku, preferencji, upodobań, oceny, porównania; wysuwanie propozycji, zwracanie się z prośbą, udzielanie rad, proponowanie pomocy; sygnalizowanie udziału w rozmowie; wyrażanie odmiennej opinii.
Na zajęciach Języka i kultury greckiej realizują następującą tematykę:
- Podniesienie wiedzy uczniów dotyczącej miejsca realizacji mobilności (kontekst kulturowy, lepsze zrozumienie obyczajów panujących w Grecji, co ułatwi przystosowanie się do nowych warunków z jakimi spotkają się uczniowie);
- Poszerzenia horyzontów kulturowych uczniów
Treści nauczania:
- Podstawy języka greckiego;
- Zarys historii i mitologii;
- Zapoznanie tradycjami i obyczajami.
Tekst: Małgorzata Sówka
Zdjęcia: prowadzący zajęcia